Magazín ING Poisťovne 14

Chcete zmeniť fond dôchodkového sporenia? Poradíme vám, ako na to!

Unikol vám termín a ocitli ste sa v rámci sporenia si na dôchodok v II. pilieri v  garantovanom fonde? Žiaden problém, prestúpiť späť do  negarantovaného fondu môžete kedykoľvek. A dokonca nemusíte ani navštíviť našu pobočku, všetky administratívne kroky je možné urobiť priamo z vášho domova!

Presun z negarantovaného do garantovaného dôchodkového fondu nariadila dôchodkovým správcovským spoločnostiam legislatíva. Tá stanovila povinný presun tých sporiteľov, ktorí nezaslali do konca marca 2013 vyhlásenie o zotrvaní v negarantovanom d.f. (tlačivá vyhlásení boli zasielané sporiteľom v inom ako garantovanom d.f. do konca februára 2013). 
V prípade, že ste ako náš sporiteľ nezaslali do spoločnosti vyhlásenie o zotrvaní v negarantovanom fonde, môžete v ING dôchodkovej správcovskej spoločnosti bezplatne zmeniť fond nasledovnými  spôsobmi:

  • osobne na pracovisku ING dôchodkovej správcovskej spoločnosti, a.s. (pravosť podpisu  sporiteľa na Žiadosti o zmenu fondu  potvrdí náš zamestnanec bezplatne),
  • písomne zaslať poštou vyplnené tlačivo Žiadosti o zmenu, ktoré sa nachádza na našej web stránke (v tomto prípade je potrebné podpis žiadateľa na žiadosti overiť úradne, t. j. notárom alebo na matrike),
  • prostredníctvom nového ING Servisného portálu, na ktorý sa prihlásite cez web stránku https://www.servising.sk.  Cez portál môžete meniť nielen fond, ale aj upravovať svoje kontaktné údaje či požiadať o výpis elektronicky. Viac o portáli sa dozviete v článku ING spustila pre klientov nový servisný portál pre dôchodkové sporenie.

Garantovaný či negarantovaný fond?

Mnohí ľudia sa v zložitej problematike dôchodkov a dôchodkových fondov dobre neorientujú. Preto sme sa opýtali Aleny Fábryovej, manažérky pre dôchodky v ING, pre koho je vhodnejší garantovaný a pre koho negarantovaný dôchodkový fond.
„Garantovaný fond je určený pre sporiteľov, ktorí majú veľký strach z rizika a uprednostňujú skôr istotu stabilných, aj keď nízkych výnosov.
Negarantované fondy sú skôr pre sporiteľov, ktorí akceptujú vyššiu mieru rizika, majú prehľad o vývoji na finančných trhoch a nenáhlia sa v prestupoch v prípade nepriaznivého krátkodobého zhodnotenia.
Dôchodkové fondy sú vo všeobecnosti založené na dlhodobom horizonte sporenia a preto nie je vhodné sledovať zhodnotenie vo fondoch v krátkodobých intervaloch. Pod krátkodobým intervalom rozumieme vývoj za menej ako desať rokov.“

ING spustila pre klientov nový servisný portál pre dôchodkové sporenie

ING pre klientov dôchodkového sporenia spustila  nový ING servisný portál, ktorý umožňuje okrem pasívneho prístupu k údajom o starobnom a doplnkovom dôchodkovom sporení aj on-line zmenu niektorých parametrov zmluvy. Klienti s dôchodkovým sporením v II. a III. pilieri tak majú možnosť zachovať si jednoducho a v pohodlí domova neustály prehľad o svojom dôchodkovom účte a kvôli niektorým zmenám nemusia osobne navštíviť pobočku alebo zasielať písomnú žiadosť.

ING Servisný portál www.servising.sk umožňuje klientom v II. pilieri  meniť on-line fond a aj pomer sporenia medzi vybranými fondmi. Cez web môžu klienti oboch dôchodkových pilierov takisto upravovať on-line kontaktné údaje vrátane adresy, telefónu a e-mailu či zvoliť si elektronický výpis. Zároveň majú okamžite k dispozícii prehľadne usporiadané údaje o aktuálnej hodnote majetku v dôchodkovom sporení. „ING sa dlhodobo snaží zlepšovať svoje služby a umožniť zákazníkom manažovať vlastné financie na mieste a v čase, ktoré im najviac vyhovujú. Preto systematicky rozširujeme ponuku on-line nástrojov na správu osobných účtov a rýchlejšiu komunikáciu s ING. Servisný portál na jednom mieste ponúka informácie, ktoré mali sporitelia doteraz k dispozícii len v podobe ročného výpisu,“ uviedol výkonný riaditeľ ING pre dôchodky a firemný obchod Juraj Dlhopolček.

Nový servisný portál ponúka prehľadne štruktúrované informácie o osobných dôchodkových účtoch na základe výsledkov testovania vybranej vzorky užívateľov a ich preferencií. Jednoduchý a bezpečný prístup je samozrejmosťou. K osobnému účtu sa klienti ING Tatry-Sympatia dostanú jednoduchou registráciou a existujúcim klientom ING DSS systém zjednoduší ich doterajšie prihlasovanie. Noví klienti ING alebo účastníci, ktorí sú zapojení výlučne do III. piliera, dostanú do 5 dní po registrácii heslo doporučenou poštou.

III. pilier od ING si môžete uzatvoriť aj vo VÚB banke

Najnovšie si záujemcovia o sporenie v III. pilieri od spoločnosti ING Tatry-Sympatia môžu túto formu zabezpečenia sa na dôchodok uzatvoriť na  každej pobočke VÚB banky. ING Tatry-Sympatia tak po dlhoročnej spolupráci s VÚB, ktorá je jej depozitárom, rozširuje strategickú kooperáciu s touto spoločnosťou.

Služba je určená predovšetkým pre tých, ktorí majú záujem o sporenie v III. pilieri vo fondoch ING Tatry-Sympatia, ale pred on-line uzatvorením zmluvy majú stále rešpekt a najbližšia pobočka ING nie je v ich blízkom okolí. Práve pre nich bude určite zaujímavá ponuka od VÚB, v rámci ktorej si túto formu sporenia na jeseň života budú môcť uzatvoriť v ktorejkoľvek pobočke banky. Klientsky servis bude naďalej poskytovať výlučne doplnková dôchodková spoločnosť, preto aj po uzatvorení si III. piliera na pobočke VÚB banky bude potrebné obrátiť sa s otázkami či dodatočnými požiadavkami vždy na pracovníkov ING Tatry-Sympatia, a to prostredníctvom Kontaktného centra alebo na ktorejkoľvek pobočke ING Tatry-Sympatia.

Pripoistenie chorôb detí od ING pomáha v ťažkých chvíľach

Kritická choroba dieťaťa znamená pre každú rodinu nielen obrovské psychické vypätie, ale i značnú finančnú záťaž a zmenu celého doterajšieho života. Na Slovensku sa smutnú správu len o najzákernejšej chorobe - rakovine - u vlastného dieťaťa ročne dozvie približne 200 rodín. Pri zvládnutí časovo náročnej liečby, ktorá si mnohokrát vyberá daň v podobe straty zamestnania u jedného z rodičov, môže pomôcť vhodné poistenie. Poistenie kritických chorôb od ING pokrýva 55 najčastejších diagnóz a pri najzávažnejších chorobách poskytuje dodatočný bonus 20 % poistnej sumy.

Pripoistenie kritických chorôb detí od ING Životnej poisťovne ponúka najkomplexnejšie pokrytie  týchto ochorení na slovenskom trhu. Zahŕňa celkovo 55 najčastejších detských diagnóz vrátane piatich celosvetovo najrozšírenejších typov rakoviny (leukémia, nádory centrálneho nervového systému, t. j. mozgu a miechy, špecifický nádor obličiek – tzv. Wilmsov tumor a nádory kostí) a ďalších zásadných ochorení, akými sú cukrovka, encefalitída, žltačka, cystická fibróza a ďalšie. Pripoistenie zároveň netypicky pokrýva tzv. rakovinu in situ, čiže rakovinu, ktorá ešte neprepukla a nešíri sa ďalej, pri ktorej sa u väčšiny pacientov dá očakávať úplné uzdravenie.

„Závažné ochorenie dieťaťa je pre rodinu pacienta značnou psychickou záťažou. Celú situáciu ešte sťažujú nemalé náklady, ktoré liečba choroby prináša. A to nehovoríme len o prostriedkoch na  liečbu a rehabilitáciu dieťaťa, ale najmä o výpadku príjmu jedného z rodičov, ktorý sa o dieťa stará. Nemocenské dávky totiž predstavujú len malú časť mzdy,“ uvádza Dušan Quis, generálny riaditeľ ING Životnej poisťovne. ING pritom neobmedzuje výplatu poistnej sumy iba na nové ochorenia, ale kryje aj opakujúce sa choroby až do výšky celkovej poistnej sumy. V prípade najťažších chorôb poisťovňa navyše vypláca rodičom bonus vo výške 20 % dohodnutej poistnej sumy ako príspevok na starostlivosť o choré dieťa, nahrádzajúci výpadok príjmu rodiny.

7 z 10 rodičov má záujem o poistnú ochranu pred kritickou chorobou

Podľa prieskumu, ktorý ING Životná poisťovňa zamerala na poistenie detí, by  67 % rodičov uzavrelo špeciálne pripoistenie kritických chorôb pre svoje deti. Z prieskumu ďalej vyplýva, že najdôležitejším argumentom v prospech pripoistenia kritických chorôb je pre 39 % rodičov široká škála 55 diagnóz kritických chorôb vrátane onkologických diagnóz. 82 % opýtaných označilo za ideálnu dobu uzatvorenia poistenia obdobie do dvoch rokov dieťaťa. 87 % respondentov zaujala možnosť opakovane si uplatniť poistné krytie z tej istej diagnózy až po 100 % vyčerpanie poistnej sumy.

Podvody v životnom poistení narástli o viac ako polovicu, poisťovne posilňujú kontrolu

Životné poistenie na Slovensku zaznamenalo v uplynulom roku viac ako 60-percentný nárast vyšetrovaných pokusov o podvod. Poistenie osôb sa tak aj u nás stále častejšie stáva zdrojom neoprávneného obohatenia, čo bola ešte donedávna pozícia typická pre neživotné poistenie. V reakcii na vývoj posilnili poisťovne svoje ochranné opatrenia na odhaľovanie pokusov o podvod. Smutná správa však je, že Slováci neváhajú riskovať až 10-ročný nepodmienečný trest pri pokuse podvodne získať poistné krytie vo výške od 2 660 eur.

Dôvodov strmo rastúceho trendu pokusov o podvod v rámci životného poistenia je niekoľko, avšak významnú úlohu hrá zlá ekonomická situácia.  Ľudia sa v časoch klesajúcich príjmov utiekajú k podvodom v snahe zlepšiť si jednorazovým finančným plnením životnú situáciu. Zo štatistík ING Životnej poisťovne vyplýva, že najčastejšie sa pokusy o podvod vyskytujú v oblastiach s vysokou nezamestnanosťou, pričom najvyššie čísla v podvodoch za minulý rok zaznamenal Prešovský kraj. „Nárast pokusov o poistné podvody v životnom poistení súvisí tiež so zvýšeným predajom pripoistení. Kým sa zákazníci poisťovali iba pre prípad smrti alebo invalidity, podvody boli omnoho náročnejšie, široký rozsah pripoistení, najmä drobných úrazov, už pri minimálnej ujme však ponúkol ľuďom  nové príležitosti,” vysvetľuje ďalšie dôvody generálny riaditeľ ING Životnej poisťovne Dušan Quis. Klienti najčastejšie zneužívajú pripoistenie doby nevyhnutného liečenia a poistné plnenie pri práceneschopnosti. Slovensko v tomto negatívnom trende nie je výnimkou - nárast v pokusoch o poistné podvody zaznamenali aj iné vyspelé štáty. Napríklad vo Švédsku tvoria podvody až 20 % poistných prípadov v oblasti životného a neživotného poistenia a z reálnych udalostí je až 90 % následkov zveličených a podľa prieskumu  poistnej asociácie vo Fínsku až

Vďaka sofistikovaným systémom stúpa počet odhalených pokusov o podvod

Napriek tomu, že pokusy o poistné podvody naprieč Európou narastajú, zvyšuje sa vďaka zdokonaľovaným preventívnym systémom aj počet odhalených podvodov. ING Životná poisťovňa má v oblasti životného poistenia vybudovaný sofistikovaný systém prevencie, odhaľovania a riešenia podvodov. “Všetci zamestnanci ING ako aj celá obchodná sieť sú zodpovední za identifikovanie a ohlasovanie podozrení na podvod. V tejto oblasti zamestnancov a členov obchodnej siete pravidelne školíme. Okrem toho využívame softvérový systém varovných hlášok a posilnili sme špeciálne oddelenie, ktoré sa venuje odhaľovaniu podozrivých prípadov,“ uvádza D. Quis. Poisťovniam na Slovensku pri odhaľovaní poistných podvodov pomáha aj Slovenská asociácia poisťovní (SLASPO), ktorá vytvára platformu na výmenu informácií medzi poisťovňami.

Alkohol vedie k mnohým poistným udalostiam, avšak poisťovne jeho vplyv netolerujú

Napriek vysokým trestom a zvyšujúcej sa miere odhalených podvodov mnohí Slováci aj naďalej pokúšajú šťastie a snažia sa neoprávnene obohatiť na účet poisťovne. Medzi najčastejšie prípady pokusov o podvod, ktorých sa dopúšťajú klienti ING Životnej poisťovne, patrí snaha o antedatovanie zmluvy, keď sa klient snaží uzatvoriť zmluvu až potom, ako sa mu prihodil nejaký úraz. Častým javom je tiež zatajenie chorôb alebo zlého zdravotného stavu a snaha čo najviac vyťažiť z následnej operácie, hospitalizácie či práceneschopnosti. V neposlednom rade je za veľkou skupinou pokusov o podvod alkohol, ktorý majú poisťovne vo výlukách a klienti sa jeho rolu pri poistnej udalosti snažia utajiť.

Top 5 najčastejších podvodov

  1. Alkohol pri poistnej udalosti
  2. Predlžovanie práceneschopnosti (PN) pri dobe nevyhnutného liečenia
  3. Antedatovanie zmlúv
  4. Zatajenie reálneho zdravotného stavu
  5. Zatajenie zásadných skutočností, ovplyvňujúcich poistenie (napr. rizikové zamestnanie, šport, nesprávna výška príjmu, ktorá ovplyvňuje  výšku výplaty plnenia pri práceneschopnosti)