Magazín ING Poisťovne 17

Poisťovacia časť ING bude opäť pomáhať

Tak, ako po minulé roky, aj tento rok bude poisťovacia časť ING podporovať charitatívne projekty, či už orientované na pomoc ľuďom, alebo na ochranu životného prostredia.

Spoločnosť ING sa zaujíma nielen o svojich súčasných a potenciálnych klientov, ktorým ponúka produkty životného poistenia a formy dôchodkového sporenia v II. a III. pilieri. V centre jej záujmu stojí život detí, mladých aj starších ľudí a ich kvalitný život. Cieľom ING je vždy spokojný klient, usmiaty človek. A práve preto, popri biznisu, naša spoločnosť každoročne prispieva určitou finančnou sumou na pekné charitatívne projekty. ING už pravidelne spolupracuje s nadáciou SOCIA a Nadáciou pre deti Slovenska a venuje im 1,5 % z daní. Rovnako sa každoročne zúčastňuje najväčšieho firemného dobrovoľníctva Naše mesto. Zamestnanci – ING dobrovoľníci tak participujú na zveľaďovaní mestského prostredia, jeho budov a centier. ING bude teda aj v tomto roku patriť medzi tie firmy, ktorým nie sú ľudia v núdzi a životné prostredie ľahostajné.

Výsledky dôchodkových fondov za rok 2013

ING Tatry-Sympatia, d.d.s., a.s. a ING DSS, a.s.

Počas roka 2013 dosiahli doplnkové dôchodkové fondy ING T-S nasledovné zhodnotenie:

  • Konzervatívny príspevkový d.d.f.     +0,98 %
  • Vyvážený príspevkový d.d.f.              +0,68 %
  • Rastový príspevkový d.d.f.                 +2,65 %
  • Dôchodkový výplatný d.d.f.                +0,39 %

Výpisy z účtov klientov za rok 2013, ktorých súčasťou je aj informácia o výnosoch dosiahnutých v jednotlivých doplnkových dôchodkových fondoch, boli klientom rozosielané vo februári tohto roku. Vzhľadom na rozsiahle legislatívne zmeny v 3. pilieri, od 1. 1. 2014, sme do výpisu zakomponovali aj novinky a zmeny, ktoré novela zákona prináša.

Počas roka 2013 dosiahli dôchodkové fondy ING DSS nasledovné zhodnotenie:

  • Tradícia – Dlhopisový garantovaný d.f.          +0,57 %
  • Harmónia – Zmiešaný negarantovaný d.f.    +2,30 %
  • Dynamika – Akciový negarantovaný d.f.        +3,15 %
  • Indexový negarantovaný d.f.                             +18,31 %

Výpisy z účtov klientov za rok 2013, ktorých súčasťou bola aj informácia o výnosoch dosiahnutých v jednotlivých dôchodkových fondoch, boli klientom rozoslané v priebehu januára 2014.

ING Životná poisťovňa – poisti si svoju kariéru

ING Životná poisťovňa spúšťa na veľtrhu práce Profesia Days v dňoch 5. - 6. marca 2014 nábor finančných agentov. Kampaňou chce poukázať na výhody práce tohto (veľakrát) zaznávaného povolania na Slovensku, ktoré pritom vo svete patrí medzi vyhľadávané. ING potenciálnym spolupracovníkom ponúka nielen odborné vzdelávanie a kariérny rast, ale aj časovú nezávislosť a zaujímavé finančné ohodnotenie.

V rebríčku top povolaní – The 100 Best  Jobs – amerického magazínu U.S. News, ktorý hodnotí profesie podľa výšky platu, rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom a istotou zamestnania, patrí finančným agentom pozícia v prvej tretine. Finančný agent dokonca predbehol pozície ako právnik, účtovník, PR špecialista alebo realitný agent. Dôvod je jednoduchý – dopyt po radách, ako si zabezpečiť životný štandard, ušetriť či sporiť na dôchodok je obrovský. Rovnaké potreby majú i Slováci, a preto má táto pozícia veľký potenciál úspechu a prestíže aj na Slovensku. „Na profesionálov, ako je lekár či právnik sa obraciame automaticky. Pri financiách tak ďaleko ešte nie sme – nedôverujeme odborníkom, že nám vedia a chcú poradiť v náš prospech. Avšak štatistiky ukazujú, že pozícia finančného agenta si rýchlo získava popularitu a vážnosť v spoločnosti,“ vysvetľuje Andrea Podstrelencová, HR manažérka poisťovacej časti ING SR.

Pozícia finančného agenta má množstvo výhod, ktoré komunikatívni a podnikaví ľudia dokážu pretaviť do nadpriemerného finančného ohodnotenia, pričom 365 dní v roku zostávajú „pánmi svojho času“. Finančný agent si sám zadeľuje čas medzi komunikáciu s klientmi a odborné vzdelávanie. ING Životná poisťovňa pritom finančným agentom poskytuje najlepšie a vo svojej štruktúre – v porovnaní s trhom – výnimočné podmienky. „Finančným agentom sa v ING venujeme veľmi dôsledne pri adaptácii, zaškoľovaní aj poskytovaní spätnej väzby. Pravidelne ich vzdelávame a umožňujeme im kariérne rásť a vo finančnom ohodnotení majú nadštandardné podmienky,“ predstavuje kariérne možnosti A. Podstrelencová.
 
V dňoch 5. - 6. marca 2014 predstaví ING Životná poisťovňa na veľtrhu práce Profesia Days okrem pozícií finančných agentov aj ponuku voľných pracovných miest obchodných manažérov v Obchodnej službe, ako aj zamestnancov centrály. Zoznam voľných pozícií sa nachádza tu.
Tieto aktivity sú súčasťou širšej kampane, v rámci ktorej ING predstavuje zamestnanecké výhody, ktoré ju radia k top zamestnávateľom na Slovensku. „Naši zamestnanci môžu využiť širokú škálu benefitov, vrátane dôchodkového sporenia a životného poistenia, zliav zo vstupných poplatkov podielových fondov, pružného pracovného času a voľna nad rámec zákona. V kariére im pomáhame systémom ´on the job training´. Skúsení zamestnanci týmto spôsobom odovzdávajú svoje praktické znalosti mladším kolegom priamo pri výkone ich práce. Tento prístup je doplnený školeniami, workshopmi, e-learning kurzami a ďalšími vhodne zvolenými formami vzdelávania,“ dopĺňa A. Podstrelencová.

V roku 2014 môžeme ušetriť na dôchodkových príspevkoch vyše 23 mil. eur

V roku 2014 môžu účastníci dobrovoľného dôchodkového sporenia ušetriť na príspevkoch do III. piliera spolu vyše 23 miliónov eur. Vďaka zavedeniu odpočítateľnej položky od januára tohto roku môže každý z dnešných 680-tisíc klientov ušetriť na dani z príjmu ročne 34,2 eura, pokiaľ pristúpi na nové podmienky platné od 1. 1. 2014. Na to, aby si existujúci klient DDS znížil daňový základ o 180 eur (a maximálne tak využil daňovú úľavu) však potrebuje splniť dve podmienky: podpísať dodatok s novými podmienkami a mesačne posielať na svoj účet v doplnkovej dôchodkovej spoločnosti 15 eur.

Podľa štatistík Asociácie doplnkových dôchodkových spoločností (ADDS) si ku konca roka 2013 sporilo v III. pilieri na dôchodok 680-tisíc ľudí. Ich priemerný príspevok bol tesne pod hranicou 15 eur, čo je suma, pri ktorej v tomto roku maximálne využijú novozavedenú odpočítateľnú položku. Tá predstavuje maximálne 180 eur, o ktorú sa znižuje základ dane, čo predstavuje ročnú úsporu 34,2 eura.

Odpočítateľnú položku si môžu uplatniť noví klienti, ktorí uzavrú zmluvu s niektorou zo štyroch doplnkových dôchodkových spoločností v roku 2014, ako aj účastníci so staršími zmluvami. Tí však musia podpísať dodatok a akceptovať tak nové podmienky (platné od 1. 1. 2014), ktoré zaviedla novela zákona o doplnkovom dôchodkovom  sporení.

„Najzásadnejšími zmenami od roku 2014 sú zavedenie odpočítateľnej položky a možnosť bezplatne zmeniť doplnkovú dôchodkovú spoločnosť už po jednom roku od uzatvorenia zmluvy namiesto pôvodných troch rokov. Myslím si, že najmä tieto zmeny budú motivovať ľudí k dôchodkovému sporeniu. Potenciál je veľký, keďže DDS dnes využíva tretina pracovne aktívneho obyvateľstva,“ hovorí Juraj Dlhopolček, výkonný riaditeľ ING pre dôchodky a firemný obchod.

Ďalšími zmenami sú možnosť sporiť vo viacerých fondoch súčasne a úprava dávok doplnkového dôchodkového sporenia. Novinkou je tiež tzv. predčasný výber, ktorý umožní výber len vlastných zhodnotených príspevkov (bez príspevku zamestnávateľa) najskôr po 10 rokoch od uzatvorenia zmluvy. „Dôvod týchto zmien je logický. Pomáhajú napĺňať skutočný účel III. piliera, čiže dlhodobého sporenia, ktoré má ako doplnkový zdroj financií pomôcť ľuďom udržať si životný štandard po odchode do dôchodku,“ vysvetľuje J. Dlhopolček.

Zdroje informácií:
Štatistika ADDS
Štatistický úrad SR – Slovstat (demografické údaje obyvateľstva k 31.3.2013)

Top manažment ING Životnej poisťovne pravidelne kontaktuje klientov a rieši ich požiadavky

Pre ING Životnú poisťovňu je starostlivosť a spokojnosť klientov dlhodobo na prvom mieste. Preto sa rozhodla pre unikátny krok – zapojiť do zlepšovania zákazníckej skúsenosti a komunikácie s klientmi najvyššie vedenie spoločnosti. Top manažment ING telefonicky pravidelne rieši podnety alebo sťažnosti klientov. Ohlasy na osobný prístup sú pritom vysoko pozitívne. Klienti oceňujú, že sa ich podnetom venuje napríklad aj generálny riaditeľ.

ING Životná poisťovňa patrí v pravidelných meraniach zákazníckej skúsenosti na Slovensku medzi najlepšie hodnotené. Kladie osobitný dôraz  najmä na likvidáciu poistných udalostí a zlepšovanie kvality riešenia požiadaviek na Kontaktnom centre, kde spracúva nielen hovory, ale i emaily. ING Životná poisťovňa posilňuje komunikáciu s klientmi aj zapojením najvyššieho vedenia do riešenia rôznych podnetov.

„Proklientský prístup pre mňa predstavuje spôsob myslenia. Pri všetkom, čo robím, sa pýtam, aký dopad to bude mať  na klientov. Pri telefonátoch sa opakovane ukazuje, že aj s nespokojným klientom sa dá nájsť spoločná reč a jeho požiadavku vyriešiť k obojstrannej spokojnosti,“
  komentoval svoju skúsenosť Dušan Quis, generálny riaditeľ ING Životnej poisťovne.

Do komunikácie s klientmi sa zapojila aj generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky ING ČR/SR Renata Mrázová, ktorá priamy kontakt so zákazníkom považuje za úžasný zážitok a sama absolvuje telefonáty pravidelne na mesačnej báze. „Tieto rozhovory sú pre mňa aj pre celú firmu veľmi cenné. Je to príležitosť spoznať, čo si klienti skutočne myslia o našich produktoch a službách. Nehovoriac o tom, že mi pomáhajú lepšie pochopiť prácu našich operátorov na Kontaktnom centre. Osobne som sa doteraz stretla iba s pozitívnymi reakciami. Klienti oceňujú náš záujem i možnosť opýtať sa na dianie v ING aj na trhu.“

Komplexný projekt prináša výsledky

Projekt zlepšovania zákazníckej skúsenosti sa v ING Životnej poisťovni sústreďuje na štyri kľúčové oblasti:

  • 1) Uzavretie poistnej zmluvy
  • 2) Výročie poistnej zmluvy
  • 3) Likvidácia poistných udalostí
  • 4) Požiadavka na Kontaktné centrum

Výsledok sa meria takzvaným Net Promoter Score (NPS). To hovorí o tom, koľko klientov by odporučilo poisťovňu svojim blízkym a známym. ING Životná poisťovňa sa od začiatku cieleného zvyšovania spokojnosti zákazníkov výrazne zlepšila v oblasti likvidácie poistných udalostí, kde sa jej už rok darí udržovať skóre nad 30 %, čo je na našom poistnom trhu ojedinelé. V riešení požiadaviek na Kontaktné centrum eviduje nárast až o 22 % bodov. V praxi to znamená, že klienti ING Životnej poisťovne oceňujú jednoduchú a zrozumiteľnú komunikáciu a rýchle vyriešenie ich poistných udalostí.
Veľmi dôležitá je tiež retencia zákazníkov, kde je úspešnosť až 40 %. Klienti podľa spätnej väzby oceňujú, že sa operátori dôkladne venujú ich zmluvám a požiadavkám.

Zlepšenie kvality hovorov

ING Životná poisťovňa v rámci celého projektu nastavila aj nové štandardy pre kvalitu hovorov. Operátori prešli školením na prácu s emóciami, dostávajú pravidelnú spätnú väzbu a kvalita hovorov sa systematicky mapuje. Odborné znalosti pracovníkov Kontaktného centra sa preverujú, aby zodpovedali požadovaným normám a o klientov sa naozaj dôsledne starali a zaujímali.