Magazín ING Poisťovne 18

Nová hravá aplikácia na Facebooku ING Poisťovne

V polovici apríla sme uviedli do života úplne novú facebookovú aplikáciu ING Trojboj, ktorá zábavnou formou upozorňuje používateľa napríklad na to, ako môže epilepsia skomplikovať bežné činnosti v živote človeka trpiaceho touto diagnózou alebo i na to, čo sa môže stať každému z nás bez vlastného pričinenia.  

Aplikácia Trojboj slúži aj ako dôležitý zdroj informácií o rôznych pripoisteniach, ktoré eliminujú finančné riziká spojené s problémovými životnými situáciami. Nejde však iba o nový zdroj informácií o produktoch ING Životnej poisťovne. Prostredníctvom našej novej aplikácie sa môžu všetci naši fanúšikovia na Facebooku zapojiť do súťaže o atraktívne ceny. V hre je 1x Smart TV od Samsungu s WiFi a aktívnym 3D.

Chráňte sa! Sezóna kliešťov je opäť tu.

Nenávidení nosiči vírusu lymskej boreliózy a kliešťovej encefalitídy prichádzajú každý rok do centra pozornosti v apríli a máji. V lete sa ich výskyt znižuje a na scénu sa vracajú v plnej sile na jeseň. V minulom roku stúpol na Slovensku počet pacientov nakazených encefalitídou o 60 %. Nákaza si nevyberá a ohrozené sú najmä deti. Priebeh choroby je zdĺhavý a nie vždy končí dobre. Prevenciu teda rozhodne nehodno zanedbávať!

Podľa vyjadrení rodičov, až 43 % slovenských detí malo niekedy v živote kliešťa. V susednom Česku je toto percento dokonca vyššie – parazita na vlastnej koži zažilo až 64 % detí. Hovorí o tom prieskum Detské kritické choroby a úrazy, ktorý vypracovala v marci tohto roku ING Životná poisťovňa<

Počet nakazených každoročne stúpa

Kým lymská borelióza je v poslednom období na ústupe, počet prípadov nebezpečnej kliešťovej encefalitídy sa konštantne zvyšuje: „Ide o nebezpečné akútne vírusové ochorenie centrálneho nervového systému, ktoré spôsobuje zápal mozgu alebo obalov mozgu,“ vysvetľuje pediatrička MUDr. Zuzana Košťálová. „Ochorenie obyčajne prebieha v dvoch vlnách; prvá pripomína virózu a dieťa môže mať zvýšenú teplotu, bolesti hlavy, pokašliava. Príznaky však do piatich dní ustúpia a rodičia si ich ani nemusia dať do súvislosti s uhryznutím kliešťa. Po ďalšom týždni však nastupuje druhá vlna ochorenia: vysoké teploty, migréna, zvracanie, poruchy koncentrácie. V najhoršom môže choroba viesť k ochrnutiu, výnimočne môže byť aj smrteľná.“

Prevencia nadovšetko

Ideálnou ochranou pred ochorením je kliešťa jednoducho „nechytiť“. Účinné je vhodné oblečenie: dôležité sú dlhé rukávy, nohavice a tmavá farba textílie, ktorá kliešťa láka menej ako svetlé odtiene. Odporúča sa tiež postriekať šaty repelentom v spreji a po návrate domov oblečenie kompletne oprať. „Veľakrát sa stalo, že kliešť ukrytý v odeve sa na druhý deň, keď sa už nekontrolujeme, pokojne zavŕta do kože,“ upozorňuje MUDr. Košťálová. Ďalšou dôležitou súčasťou prevencie je kontrola po návrate z prírody. Deti i dospelí by si mali dôkladne prezrieť kožu, každého kliešťa čo najskôr odstrániť a vydezinfikovať ranu.
Inou, veľmi spoľahlivou prevenciou pred ochorením spôsobeným kliešťami je, samozrejme, očkovanie. Prakticky to dokazuje susedné Rakúsko, ktorému sa podarilo znížiť za posledných 30 rokov výskyt ochorení na štvrtinu, a to vďaka vysokej zaočkovanosti.
Základné očkovanie sa skladá z troch dávok: druhá sa očkuje 1 až 3 mesiace po prvej dávke a tretia 5 až 12 mesiacov po tej druhej. „Ak sa však začína očkovať v teplých mesiacoch, keď sú už kliešte aktívne, môžeme použiť zrýchlenú schému. Čiže druhú dávku očkujeme už 14 dní po prvej dávke. Ochrana nastupuje dva týždne po podaní druhej dávky,“ vysvetľuje lekárka. Aby nás očkovanie chránilo dlhodobo, je potrebné dávky takzvane posilňovať: ideálne prvýkrát tri roky po ukončení základného očkovania a neskôr každých päť rokov.
Ak však ochranu a kontrolu podceníme, výsledkom môže byť nepríjemná diagnóza. Podľa údajov Úradu verejného zdravotníctva sa vírusom kliešťovej encefalitídy na Slovensku v minulom roku nakazilo 162 ľudí, čo predstavuje 77 % nárast oproti päťročnému priemeru. Kritickými oblasťami sú najmä Trenčiansky a Žilinský kraj, v bezpečí však nie sú ani ostatní obyvatelia. Počet nakazených pacientov medziročne stúpa nielen na celom území Slovenska, ale aj v susedných krajinách.

Liečba je zdĺhavá a náročná

Liek na kliešťovú encefalitídu neexistuje, lekári predpisujú iba lieky na zmierňovanie príznakov. „V druhom štádiu ochorenia je pacient hospitalizovaný a v nemocnici absolvuje vyšetrenie mozgovomiechového moku. V akútnej fáze ochorenia dostáva infúzie a musí byť v režime absolútneho pokoja,“ hovorí lekárka Košťálová. Hospitalizácia trvá obvykle dva a viac týždňov a po nej nasleduje minimálne mesiac domácej liečby. „Liečba je náročná a psychicky vyčerpávajúca najmä pre rodičov malých pacientov,“ dodáva Z. Košťálová.

Počas liečby dieťaťa však musia rodičia okrem veľkej psychickej záťaže riešiť aj praktické problémy spojené s výpadkom príjmu zo zamestnania. Dvaja z troch rodičov v prieskume ING Životnej poisťovne sa vyjadrili, že už aj mesiac trvajúca starostlivosť o choré dieťa by značne ovplyvnila príjem v ich domácnosti. Z prieskumu ďalej vyplynulo, že rodičia sa v rovnakej miere obávajú chorôb, ako aj úrazov svojich detí. Napriek tomu, vo väčšej miere (56 %) poisťujú deti skôr proti úrazom, ako proti kritickým chorobám (iba 28 %). Liečenie kritických chorôb (vrátane kliešťovej encefalitídy) pritom trvá zvyčajne dlhšie ako hojenie zlomenín. „V rámci prevencie by sme nemali zabudnúť na pripoistenie kritických chorôb detí. ING Životná poisťovňa pokrýva v rámci tohto pripoistenia najväčšiu skupinu - až 55 závažných diagnóz. Svojím rozsahom predstavuje najširšie krytie pre deti už od 6 týždňov veku. Poistenie dieťaťa tak pomáha rodine preklenúť finančný výpadok v čase, keď sa rodičia musia naplno starať o svoje dieťa a zároveň slúži ako príspevok na nevyhnutnú starostlivosť o poistené dieťa,“ hovorí Dušan Quis, generálny riaditeľ ING Životnej poisťovne.

Sme o niekoľko krokov bližšie k IPO

Poisťovacia časť ING Group plánuje tento rok vstúpiť na burzu. Všetko zatiaľ úspešne postupuje podľa plánu, čo dokumentuje niekoľko zaujímavých udalostí z posledných týždňov.

Emisie podriadených dlhopisov vo výške 1 miliardy eur

Na začiatku apríla NN Group oznámila emisiu podriadených dlhopisov v objeme 1 miliardy eur so splatnosťou 30 rokov, s možnosťou predčasnej splatnosti po uplynutí 10 rokov. Pre NN Group je táto emisia dôležitým krokom k vybudovaniu vlastnej kapitálovej štruktúry.

Prví investori

Koncom apríla ING Group oznámila zámer troch ázijských investičných spoločností, RRJ Capital, Temasek a SeaTown Holdings International, investovať do NN Group 1,275 miliardy eur, a to prostredníctvom dvoch transakcií:

  1. 1,125 miliardy eur bude investovaných do nákupu tzv. podriadených dlhopisov vydaných ING Group, ktoré budú v priebehu roku 2016 v troch tranžiach vymenené za akcie NN Group.
  2. 150 miliónov eur bude investovaných do NN Group v rámci samotného IPO.

Tento záväzok je podmienený úspešným vstupom skupiny na burzu v priebehu tohto roku. Nič menej už fakt, že tieto spoločnosti sú pripravené investovať do NN Group, je silným indikátorom dôvery v  samostatnú budúcnosť NN Group. Ide teda o významný úspech a ďalší zásadný míľnik v prípravách na nezávislú budúcnosť.

Skvelé výsledky za prvý štvrťrok 2014

Na začiatku mája nás potešili veľmi dobré výsledky za prvý štvrťrok 2014. Prevádzkový výsledok NN Group v prvom štvrťroku dosiahol výšku 274 mil. eur, čo predstavuje zvýšenie o 61,2 % v porovnaní s prvým štvrťrokom 2013 a o 28,0 % v porovnaní so štvrtým štvrťrokom 2013. ING Group navyše oznámila i kapitálovú injekciu do NN Group vo výške 850 miliónov eur, vďaka ktorej bude finalizovaná jej samostatná kapitálová štruktúra, ktorá je predpokladom pre plánovaný verejný predaj akcií.

NN Group spustila už i svoje prvé webové stránky (ww.nn-group.com). Náš vstup na burzu, rebranding a celkovo samostatná budúcnosť NN Group tak začínajú mať hmatateľnejšiu podobu.

Fondy ING Smart dosiahli vlani zhodnotenie 8,7 %

Fondy napojené na životné poistenie ING Smart dosiahli v minulom roku priemerné zhodnotenie na úrovni 8,7 %. V portfóliu fondov ING Smart dosiahol najlepšiu výkonnosť Európsky fond dividendových akcií s 24,5 % a  Zmiešaný akciový fond so zhodnotením 20,6 %. Najmä v druhej polovici roku dochádzalo k postupnej stabilizácii výnosov a pozitívnemu rastu.

V celosvetovom meradle bol rok 2013 pre investorov priaznivý. Popredné svetové centrálne banky pokračovali s uvoľnenou menovou politikou, ktorá podporila ekonomické oživenie. Darilo sa väčšine sektorov. Naproti tomu v strednej Európe, ako takej, vývoj zďaleka taký priaznivý nebol. Situáciu na kapitálových trhoch u nás ovplyvňovali najmä nízke úrokové sadzby.

„Vo svetovom meradle sa i napriek zreteľným rozdielom darilo väčšine odvetví. Mierny prepad o 1 percento zaznamenali naopak akcie v oblasti surovín. Nedarilo sa ani akciám rozvíjajúcich sa ekonomík, ktoré klesli o 6 %,“ komentuje minuloročný vývoj Helena Lazosová, riaditeľka marketingu a produktového vývoja poisťovacej časti ING a dodáva: „Výkonnosť fondov na Slovensku v roku 2013 zostala väčšinou za očakávaním. Z tohto pohľadu je potrebné výsledky fondov napojených na ING Smart považovať za priaznivé. Napriek ťažkej situácii v prvej polovici roka, ktorá bola umocnená májovým prepadom na rozvíjajúcich sa trhoch, dosiahli fondy veľmi slušnú priemernú výkonnosť na úrovni 8,7 %.“

Voľba investičnej stratégie je na klientovi

Investičné životné poistenie zahŕňa vedľa svojej primárnej funkcie, ktorou je poistenie pre prípad smrti a ďalších rizík, i možnosť investovať poistné do podielových fondov a finančné prostriedky tak zhodnocovať. „Klient si môže zvoliť v zásade tri investičné stratégie – konzervatívnu s nižšími, ale istejšími výnosmi, vyváženú alebo dynamickú s možnosťou vyšších výnosov, ale rizikovejších,“ dopĺňa Lazosová. Každý prístup je naviazaný na konkrétne fondy, ktoré sú rozdelené do skupín práve podľa rizikovosti investícií. Typ stratégie by mal odpovedať povahe a skúsenosti klienta. „Dynamický prístup vyžaduje už určité investičné skúsenosti a ochotu prijať riziko. V rámci tejto stratégie klienti investujú, mimo iného, i do fondov rozvíjajúcich sa trhov, ktoré v roku 2012 zaznamenali 10 % rast, vlani však naopak klesli. Vďaka výkonnosti ďalších dvoch fondov však nakoniec investície dynamických klientov rástli,“ popisuje konkrétnu situáciu Lazosová. Konzervatívna a vyvážená investičná stratégie je naopak určená ľuďom, ktorí investovanie v rámci životného poistenia chápu ako benefit, ktorý im prináša menší, ale vo svojej podstate istejší zdroj zhodnotenia.

Na Kontaktnom centre poisťovacej časti ING uzatvárame zmluvy po telefóne

Od konca marca ponúka naše Kontaktné centrum možnosť uzatvoriť zmluvu o  doplnkovom dôchodkovom sporení aj po telefóne. Ide vôbec o prvý produkt, ktorý si naši zákazníci môžu zjednať cez Kontaktné centrum.

A ako vyzerá proces telefonického uzatvárania v praxi? Operátor s klientom vyplní zmluvu a následne sa klient rozhodne, či si návrh zmluvy nechá doručiť poštou alebo zaslať elektronicky na e-mailovú adresu. Klient potom zmluvu podpíše a odošle naspäť. Navyše, po dvoch platbách získa od nás ako darček praktický USB flash disk s pamäťovou kapacitou 16 GB.
Od spustenia tejto služby sme poslali našim klientom už vyše 50 zmlúv. Z nášho Kontaktného centra sa tak čiastočne stáva call centrum s aktívnym predajom.

Na ING Servisnom portáli môžete odteraz spravovať aj produkty Smart a ProAktiv

On-line správa finančných produktov je čím ďalej populárnejšia. A niet div – šetrí totiž čas i peniaze. Naši klienti môžu prostredníctvom Servisného portálu ovládať z pohodlia domova svoje účty v ING dôchodkových spoločnostiach a najnovšie i životného poistenia Smart a ProAktiv.

Vďaka Servisnému portálu môžu všetci klienti ING dôchodkových spoločností rýchlo a jednoducho aktualizovať svoje kontaktné a osobné údaje a zároveň majú vždy po ruke  náhľad na svoje zmluvy, vrátane oprávnených osôb, transakcií a vývoju hodnoty fondov. Rovnako majú možnosť nastaviť si spôsob zasielania ročného výpisu.
Klienti ING Dôchodkovej správcovskej spoločnosti si môžu navyše on-line zmeniť stratégiu sporenia a výšku dobrovoľného príspevku.

Podobne si môžu klienti ING Životnej poisťovne v rámci portálu nastavovať spôsob platenia poistného, zjednať si (alebo odmietnuť) inflačné navýšenie či meniť kontaktné údaje a adresu trvalého bydliska. Náhľad zmluvy vrátane zjednaných pripoistení a oprávnených osôb je v tomto prípade samozrejmosťou. Nechýba ani prehľad transakcií, ani kontakt na sprostredkovateľa.  
 
Prihlásenie do Servisného portálu je veľmi jednoduché – stačí e-mailová adresa a heslo. Ak nie ste ešte registrovanými používateľmi, budete na vstup do portálu potrebovať číslo svojej zmluvy a päť minút času. Do jedného týždňa od vyplnenia registrácie dostane poštou svoje unikátne prístupové údaje.

V súčasnosti máme na Slovensku a v Česku už približne 33 000 registrovaných používateľov, pričom ich počet každý mesiac rastie. Veľmi nás teší, že sa Servisný portál osvedčil. Samozrejme, nás zaujíma váš názor na jeho kvalitu a vítame akékoľvek podnety na jeho vylepšenie. Tie totiž môžeme následne zohľadniť v plánoch na ďalšie úpravy, na ktorých už teraz pracujeme.

Ak ste klientom ING Dôchodkovej správcovskej spoločnosti, ING Tatry-Sympatia a/alebo ING Životnej poisťovne, môžete Servisný portál využívať k správe produktov, ktoré nájdete tu.

Tešíme sa na vašu návštevu!