Ako prepojiť štúdium a prax? Študenti v rámci súťaže Innovation Camp navrhovali sociálny podnik

Študenti stredných škôl  majú dostatok kreativity aj koncepčného rozmýšľania, aby boli úspešní v podnikaní. Dôkazom sú výsledky súťaže Innovation Camp, v ktorej 120 stredoškolákov navrhovalo sociálny podnik, ktorý by sa zaobišiel bez pravidelných dotácií a vytvoril najmenej tri nové pracovné miesta pre dlhodobo nezamestnaných s portfóliom inovatívnych produktov a služieb. Súťaž zorganizovala nezisková vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko a NN Slovensko.

Súťaž zmiešaných tímov zo stredných škôl z celého Slovenska Innovation Camp patrí do série vzdelávacích projektov v oblasti finančnej gramotnosti, ktoré dlhodobo podporuje NN Slovensko. Cieľom Innovation Camp bolo vyskúšať si v praxi a v spolupráci s profesionálmi zo sveta biznisu tzv. mäkké zručnosti. Zaujímavosťou je, že každý z víťazných projektov dokázal obhájiť svoj sociálny podnik v inej oblasti (ekológia, spracovanie dreva a pekárstvo). „Zamestnanci NN, ktorí študentom asistovali pri súťaži a hodnotili ich výkony, zhodne potvrdili, že mladí ľudia dokážu rýchlo zúročiť rady odborníkov a poradiť si s podnikateľskou výzvou,“ uviedla k výsledkom tlačová hovorkyňa NN SR Daniela Guťanová.

Víťazom sa stal tím s názvom Saganovci, ktorý v sociálnom podniku s názvom HP & SN (Help people and Slovak nature) navrhol skombinovať zamestnávanie znevýhodnených skupín obyvateľstva s rozvojom dosiaľ nie naplno využívaných kútov slovenskej prírody. Druhé miesto si odniesli súťažiaci z tímu 7Heaven, ktorí svoj sociálny podnik orientoval na odvetvie drevospracujúceho priemyslu. Tretia víťazná skupina prišila s konceptom podporiť dlhodobo nezamestnaných pečením výrobkov bez lepku, laktózy a so zdravým sladidlom.

„NN Slovensko sa už dlhšie zaoberá podporou finančnej gramotnosti. Spolupracujeme s viacerými neziskovými organizáciami s cieľom zvýšiť finančné povedomie mladých Slovákov na stredných a vysokých školách. A o to nám išlo aj v projekte Innovation Camp, ktorý sa snaží formou case study naučiť stredoškolákov premýšľať inovatívne a kreatívne v podnikateľskej oblasti,“ priblížila aktivity finančnej spoločnosti D. Guťanová.

Spoločnosť NN Slovensko v tomto roku popri Innovation Camp podporuje spolu s Nadáciou pre deti Slovenska i 10-mesačný projekt New Notion – Nová predstava (pomáha študentom stredných škôl porozumieť financiám a vedie ich k správnym a samostatným finančným rozhodnutiam) a začiatkom roka odštartovala spoluprácu s Nexteriou, ktorá v úzkom kontakte s biznisom rozvíja schopnosti a vedomosti najtalentovanejších študentov vysokých škôl.

Výsledky súťaže Innovation Camp nájdete na stránke Junior Achievement Slovensko.