Tento webový server používa cookies

K personalizácii obsahu a reklamy, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu našich návštevností využívame cookie súbory. Informácie o tom, ako používate náš web, sa delíme s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Partneri tieto údaje môžu kombinovať s ďalšími informáciami, ktoré ste im poskytli alebo ktoré získali v dôsledku používania ich služieb.

Zobraziť detaily Akceptovať

Nutné cookies pomáhajú, aby bola webová stránka použiteľná tak, že umožní základné funkcie ako navigácia stránky a prístup k zabezpečeným sekciám webové stránky. Webová stránka nemôže správne fungovať bez týchto cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkčné cookie webovej aplikácie Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz
Ukladá stav súhlasu užívateľa so súbormi cookies pre aktuálnu doménu
Session HTTP

 

Štatistické cookies pomáhajú majiteľom webových stránok, aby porozumeli, ako návštevníci používajú webové stránky. Anonymne zbierajú a oznamujú informácie.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
_ga nn.cz Používa služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, ktoré sa používa na generovanie štatistických údajov o tom, ako návštevník používa web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používa služba Google Analytics k zberu údajov o používanie webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používa služba Google Analytics - neuchováva žiadne informácie o užívateľoch, len limituje otázky posielané na doubleclick.net Session HTTP
s_cc nn.cz Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz
Uloží aktuálnu verziu aplikácie Flash, ktorá je k dispozícii v prehliadači používateľa.
2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenáva informácie o klikanie na stránke. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, ktorý identifikuje zariadenie používateľa pre opakovanie návštevy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies sú používané pre sledovanie návštevníkov na webových stránkach. Zámerom je zobraziť reklamu, ktorá je relevantná a zaujímavá pre jednotlivého používateľa a týmto hodnotnejšie pre vydavateľov a inzerentov tretích strán.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
0 adform.net Neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kto navštívil web alebo dokončil nákup, k potenciálnemu nastavenie remarketingové kampane alebo cielenie reklamy. Session HTTP
C adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazenie reklamy na základe kombinácie pohybu užívateľa a rôznych ponúk inzerentov pre zobrazovanie reklám užívateľov. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používa sa na odosielanie dát do Google Analytics o zariadení a správaní návštevníka. Sleduje návštevníka cez ciele a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilných zariadeniach jedinečné ID umožňujúce sledovanie na základe zemepisnej polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick na personalizáciu reklám zobrazovaných používateľom na základe predchádzajúcich návštev na našich webových stránkach Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. Session Pixel
test_cookie adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID užívateľa, ktoré rozpoznáva prehliadač používateľa pri návšteve webových stránok, ktoré používajú rovnakú reklamnú sieť. Cieľom je optimalizovať zobrazovanie reklám na základe pohybov užívateľa a ponúk rôznych poskytovateľov reklám pre zobrazovanie reklám užívateľov. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snažia sa odhadnúť šírku pásma používateľov na stránkach s integrovanými videami YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, ktoré uchováva štatistiky o tom, aké videozáznamy od YouTube užívateľ videl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies sú cookies, ktoré máme v procese klasifikovania spoločne s poskytovateľmi jednotlivých cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
bstat bstat.io Neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz Neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz Neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz Neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz Neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz Neklasifikované bez expirácie Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz Neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Súbory cookie sú malé textové súbory, ktoré môžu byť používané webovými stránkami, aby sa užívateľský zážitok stal efektívnejším.

Zákon uvádza, že je možné uložiť cookies na vašom zariadení, ak sú nevyhnutne potrebné pre prevádzku tejto stránky. Pre všetky ostatné typy cookies potrebujeme vaše povolenie.

Táto stránka používa rôzne typy cookies. Niektoré cookies sú umiestnené v službách tretích strán, ktoré sa objavujú na našich stránkach.

Slováci majú peniaze pod kontrolou. Boja sa však svojej finančnej budúcnosti.

Medzinárodný prieskum spoločnosti NN Group ukázal, že aj keď majú Slováci svoje financie pomerne dobre pod kontrolou, ich obavy o obsah peňaženky v budúcnosti sú vysoké, a to najmä u žien. Výber zložitejších finančných produktov však nepodceňujeme a snažíme sa o nich vedieť čo najviac.

NN Group v spolupráci s agentúrou GfK a holandskou Tilburg University uskutočnili prieskum v štrnástich krajinách Európy. Cieľom bolo zistiť, ako ich obyvatelia vnímajú svoju finančnú budúcnosť a ako pristupujú k jej plánovaniu. Slováci dosiahli zaujímavé výsledky: „Ukázalo sa, že k financiám pristupujeme rozumne a rozhodnutia, ktoré robíme, sú dobré pre stabilitu našej finančnej budúcnosti,“ hovorí Peter Brudňák, generálny riaditeľ NN Životnej poisťovne a dôchodkových spoločností. V porovnaní s inými európskymi štátmi sa Slovensko umiestnilo na výbornom 4. mieste za Holandskom, Luxemburskom a Nemeckom. „No na druhej strane sme sa prepadli v rebríčku merajúcom náš osobný pocit kontroly nad finančnou budúcnosťou a skončili sme na predposlednom mieste. Veľkej časti Slovákov totiž chýba dôvera vo vlastné finančné rozhodnutia,“  dopĺňa Brudňák.

 

Sporenie a poistenie – dva piliere stabilnej finančnej budúcnosti
Základom rozumného riadenia financií a finančnej stability do budúcnosti je sporenie. Pravidelne by sme si mali odkladať zhruba 10 % z príjmu a sporenie by sa malo stať bežnou súčasťou našich výdavkov. „Rovnako, ako sporenie, je pri plánovaní finančnej budúcnosti dôležité myslieť i na životné riziká, ktoré môžu našu finančnú stabilitu narušiť a spôsoby, ako sa pred nimi chrániť. Tu zohráva významnú úlohu poistenie. Poistiť si zdravie a majetok je jedným z finančne najzodpovednejších rozhodnutí, ktoré môžeme urobiť. Samozrejme, nikto z nás nechce, aby sa mu prihodila nepríjemná udalosť. No keď sa to stane, je lepšie byť poistený a chrániť si aj takto celoživotné úspory,“ radí generálny riaditeľ NN Slovensko.

Ako si vybrať kvalitný produkt?
Pozitívnou správou je, že pri výbere životného poistenia a iných zložitejších finančných produktov nenechávame veci na náhodu a snažíme sa zistiť čo najviac informácií. Podľa prieskumu NN Group prevažne takto postupuje 80 % Slovákov, kým napríklad v Poľsku je to len 66 % ľudí. Množstvo informácií, žiaľ, automaticky neznamená, že si človek vyberie to najlepšie. Životné poistenie je komplikovaný produkt a je dobré, ak sa vždy poradíme s finančným agentom, ktorý sa v tejto oblasti vyzná. „Pýtajte sa  aj na veci, ktoré sa z bežných letákov či na internete nedočítate. Máte tak  vyššiu šancu, že si vyberiete správny produkt v spoločnosti, ktorá vám bude spoľahlivým partnerom,“ odporúča Brudňák. Zistite si napríklad, akú má mieru plnenia, teda akú časť nahlásených poistných udalostí poisťovňa reálne uzná a vyplatí. To vypovie mnoho o jej spoľahlivosti. Pri závažných poistných udalostiach, akými sú smrť, invalidita či kritické choroby, by podľa Brudňáka mala byť v každej dobrej poisťovni miera plnenia aspoň 97 %.
O kvalite poistenia môže veľa naznačiť už samotný proces uzatvárania zmluvy. Životná poistka uzatvorená prirýchlo, len na základe čestného prehlásenia o zdravotnom stave, môže v budúcnosti spôsobiť klientovi komplikácie pri žiadosti o poistné plnenie. Čím viac podkladov od vás poisťovňa žiada na začiatku, vrátane lekárskych správ, tým máte väčšiu istotu, že poistné plnenie prebehne hladko. Nie je totiž nič horšie ako zistenie, že vaša poistka vás nechráni, lebo ste zabudli v zdravotnom dotazníku uviesť ochorenie, ktorým ste prešli v mladosti. NN Životná poisťovňa vypláca svojich poistencov vo viac ako 90 % prípadov do 5 pracovných dní od predloženia potrebných dokladov. „U nás nečakáte v neistote. Môžete rýchlo narábať s vyplatenými peniazmi a sústrediť sa na riešenie zdravotného problému,“ hovorí Brudňák. Legislatíva pritom dáva poisťovniam na vyplatenie až mesiac a pol.
Pomerne častou chybou je aj prílišná orientácia na cenu, bez zohľadnenia rozdielov v obsahu poistenia. Príkladom môžu byť kritické choroby, ktoré patria k najčastejšie poisťovaným rizikám. „Množstvo kritických chorôb sa v jednotlivých poisťovniach výrazne líši a je rozdiel, či ich vaša poisťovňa kryje dvadsať alebo takmer sedemdesiat. Cenová odlišnosť pritom vôbec nemusí byť veľká,“ vysvetľuje Brudňák.

Mužom a viac vzdelaným to ide lepšie
Či už ide o poistenie alebo iné finančné rozhodnutia, prieskum NN Group ukázal, že istejšie sa v tejto sfére cítia muži. Väčšia časť z nich (54 %) sa prikláňa k tomu, že finančnú budúcnosť má pod kontrolou, zatiaľ čo rovnaký názor má len 43 % žien. Naopak, takmer pätina žien (19 %) má jednoznačne problém vyjsť zo svojho príjmu. Takýto zásadný postoj však zastáva len 8 % silnejšieho pohlavia.
Preukázalo sa tiež, že významnú úlohu vo finančnom správaní má vzdelanie. Približne polovica Slovákov s vysokoškolským vzdelaním je presvedčená, že finančnú budúcnosť má pod kontrolou, a zároveň realizuje finančné rozhodnutia, ktoré tento cieľ reálne napĺňajú. Medzi stredoškolákmi je takýchto ľudí len tretina a v skupine s najnižším vzdelaním dokonca menej než 15 %. Naopak, 57 % ľudí s najnižším vzdelaním má oprávnené obavy o svoju finančnú budúcnosť, zatiaľ čo medzi vysokoškolákmi je ich len 19 %.