Aby (nielen) leto bolo bezpečné...

Letné mesiace sú z hľadiska objemu voľného času, počasia i dĺžky dňa obdobím, kedy je cestovateľský pohyb najintenzívnejší. Vášnivými cestovateľmi sú mladí ľudia medzi 15 a 35 rokov, tzv. mileniáli, ktorí udávajú trendy a žijú aktívny život. Ten je u nich do veľkej miery ovplyvnený technológiami, internetom a možnosťou zdieľať zážitky na sociálnych sieťach.

Podľa Jeffa Frooma, experta na mileniálov, ktorý píše pre mesačník Forbes, je táto generácia známa tým, že je pre nich nadmieru dôležité byť jedinečným. Výraznou súčasťou toho je vytváranie si identity cez kultúrne bohaté zážitky a skúmanie nepoznaného – a toto všetko sprostredkováva práve cestovanie.* Záľuba v cestovaní, spoznávaní iných kultúr je spoločná pre všetkých mileniálov -  mladších (narodení v rokoch 1993 - 2003) aj starších (1982 -1992).

Či už tvoria ľudia dobu alebo doba ľudí, tak či onak, tá dnešná ide ruka v ruke s túžbou po aktívnom cestovaní a lovení zážitkov. Fenomén lacných leteniek do rôznych svetových destinácií a alternatívne možnosti ubytovania umožňujú vysokú (nielen) letnú cestovateľskú mobilitu. Podľa prieskumu správania sa slovenských mileniálov, ktorý realizovala agentúra NMS Market Research v marci tohto roku, sa veľmi alebo celkom o cestovanie zaujíma až 86 % mladších a 79 % starších mileniálov. Pravidelnými výletmi a cestovaním trávi voľný čas 30 % mladších a 31 % starších členov tejto sociálnej skupiny. Podľa výsledkov prieskumu sú najobľúbenejšími aplikáciami mileniálov Facebook a Messenger a až 42 % mladších mileniálov používa Instagram, kde sa veľmi často inšpirujú napríklad pri výbere cestovateľských destinácií. Kedysi ťažšie dostupné exotické krajiny ako Thajsko, India či Island sú dnes bežnou cieľovou stanicou aj pre mladších mileniálov, ktorí sú často aktívnymi študentmi. Veľmi obľúbené, nielen medzi mileniálmi, sú aj tzv. city breaks - víkendové výlet do svetových metropol.

Súčasťou identity mileniálov je tiež silná túžba odlíšiť sa/byť jedineční, čo sa premieta aj do výberu dovolenkových/cestovateľských destinácií i spôsobu spoznávania novej kultúry. Zvyčajne preferujú „na mieru šité“ cestovanie, nezriedka organizované miestnymi obyvateľmi, pretože tí najlepšie poznajú pomery, atraktívne miesta či lokálne zaujímavé aktivity. S vyššou mierou cestovateľskej odvahy a iniciatívy však prichádza aj potreba toho, na čo mileniáli väčšinou nemyslia – a to je životné poistenie. Dôležitú úlohu zohráva najmä v prípade neočakávanej situácie, ako napr. zranenie pri športe, turistike či autonehoda a s tým spojená hospitalizácia.

*zdroj: https://www.forbes.com/sites/jefffromm/2017/11/08/why-millennials-are-the-most-important-consumer-generation-for-the-travel-industry/#5bf3ef65e1f1

Rekonvalescencia úrazu pri niektorej z adrenalínových aktivít, ako sú napríklad čoraz obľúbenejšie vodné športy, sa môže natiahnuť i na niekoľko mesiacov. „V takýchto prípadoch človek dočasne prichádza o príjem a je dôležité mať buď finančnú rezervu, ktorou takýto výpadok príjmu pokryje alebo životné poistenie, vďaka ktorému sa nemusí trápiť finančnými výdavkami vyvolanými nešťastnou nehodou, ale sa môže plne sústrediť na liečbu,“ hovorí Daniela Tomášková, hovorkyňa NN Životnej poisťovne.

Ďalšou skupinou, ktorá by mala myslieť na poistenie, sú milovníci road-trippingu. Je to štýl cestovania, kedy vlastným či zapožičaným autom spoznávate viacero častí krajiny či dokonca štátov na jeden záťah. To obnáša dlhé hodiny za volantom a okrem mikrospánku či negatívneho vplyvu striedajúcich sa teplôt na ľudský organizmus môžu bezpečnosť cestovateľov ohroziť aj nepredvídateľné letné búrky alebo čoraz častejšie záplavy.

NN ponúka široké spektrum pripoistení vhodných pre vášnivých i občasných cestovateľov. Tie si môže klient uzatvoriť k dvom hlavným typom životného poistenia – Rizikové životné poistenie NN Protect a Investičné životné poistenie NN Smart. Napríklad Pripoistenie odškodného za dobu liečenia úrazu spolu s bolestným  poskytuje účinnú poistnú ochranu na krytie nákladov spojených s liečbou úrazov, ako sú zlomeniny, poranenie nervových alebo zmyslových orgánov či popáleniny, ale aj podvrtnutia či pomliaždeniny. Ak sa plánujete venovať outdoorovým športom, mnoho nepríjemností vám môže ušetriť aj Pripoistenie poúrazovej hospitalizácie či Pripoistenie pre prípad pracovnej neschopnosti. Ak plánujete cestu do exotických krajín, je dobré myslieť i na neželaný suvenír, ktorý si z ciest môžete priviezť:  „V rámci Pripoistenia kritických ochorení kryjeme 67 diagnóz u dospelých vrátane exotických ochorení, akými sú žltá zimnica, malária, horúčka dengue či japonská encefalitída,“ dodáva Daniela Tomášková z NN.

Pre nadšených roadtriperov, ale aj bežných vodičov, ktorí na dovolenku cestujú autom môže byť zaujímavá akcia Eurodiaľnica od NN Životnej poisťovne. „Klienti, ktorí si u nás  uzatvoria Rizikové životné poistenie NN Protect alebo Investičné životné poistenie NN Smart, máme pripravený bonus v navýšení poistného plnenia o 50 000 € v prípade smrti úrazom pri dopravnej nehode na diaľnici. Naša aktuálna ponuka sa vzťahuje i na cesty mimo Slovenska,“ hovorí D. Tomášková. Klienti sú tak chránení na diaľnici a rýchlostnej ceste na území SR, na diaľnici vo Švajčiarsku, v štátoch EÚ či Európskeho hospodárskeho priestoru (Island, Nórsko, Lichtenštajnsko).