Tento webový server používa cookies

K personalizácii obsahu a reklamy, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu našich návštevností využívame cookie súbory. Informácie o tom, ako používate náš web, sa delíme s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Partneri tieto údaje môžu kombinovať s ďalšími informáciami, ktoré ste im poskytli alebo ktoré získali v dôsledku používania ich služieb.

Zobraziť detaily Akceptovať

Nutné cookies pomáhajú, aby bola webová stránka použiteľná tak, že umožní základné funkcie ako navigácia stránky a prístup k zabezpečeným sekciám webové stránky. Webová stránka nemôže správne fungovať bez týchto cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkčné cookie webovej aplikácie Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz
Ukladá stav súhlasu užívateľa so súbormi cookies pre aktuálnu doménu
Session HTTP

 

Štatistické cookies pomáhajú majiteľom webových stránok, aby porozumeli, ako návštevníci používajú webové stránky. Anonymne zbierajú a oznamujú informácie.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
_ga nn.cz Používa služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, ktoré sa používa na generovanie štatistických údajov o tom, ako návštevník používa web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používa služba Google Analytics k zberu údajov o používanie webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používa služba Google Analytics - neuchováva žiadne informácie o užívateľoch, len limituje otázky posielané na doubleclick.net Session HTTP
s_cc nn.cz Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz
Uloží aktuálnu verziu aplikácie Flash, ktorá je k dispozícii v prehliadači používateľa.
2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenáva informácie o klikanie na stránke. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, ktorý identifikuje zariadenie používateľa pre opakovanie návštevy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies sú používané pre sledovanie návštevníkov na webových stránkach. Zámerom je zobraziť reklamu, ktorá je relevantná a zaujímavá pre jednotlivého používateľa a týmto hodnotnejšie pre vydavateľov a inzerentov tretích strán.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
0 adform.net Neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kto navštívil web alebo dokončil nákup, k potenciálnemu nastavenie remarketingové kampane alebo cielenie reklamy. Session HTTP
C adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazenie reklamy na základe kombinácie pohybu užívateľa a rôznych ponúk inzerentov pre zobrazovanie reklám užívateľov. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používa sa na odosielanie dát do Google Analytics o zariadení a správaní návštevníka. Sleduje návštevníka cez ciele a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilných zariadeniach jedinečné ID umožňujúce sledovanie na základe zemepisnej polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick na personalizáciu reklám zobrazovaných používateľom na základe predchádzajúcich návštev na našich webových stránkach Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. Session Pixel
test_cookie adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID užívateľa, ktoré rozpoznáva prehliadač používateľa pri návšteve webových stránok, ktoré používajú rovnakú reklamnú sieť. Cieľom je optimalizovať zobrazovanie reklám na základe pohybov užívateľa a ponúk rôznych poskytovateľov reklám pre zobrazovanie reklám užívateľov. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snažia sa odhadnúť šírku pásma používateľov na stránkach s integrovanými videami YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, ktoré uchováva štatistiky o tom, aké videozáznamy od YouTube užívateľ videl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies sú cookies, ktoré máme v procese klasifikovania spoločne s poskytovateľmi jednotlivých cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
bstat bstat.io Neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz Neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz Neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz Neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz Neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz Neklasifikované bez expirácie Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz Neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Súbory cookie sú malé textové súbory, ktoré môžu byť používané webovými stránkami, aby sa užívateľský zážitok stal efektívnejším.

Zákon uvádza, že je možné uložiť cookies na vašom zariadení, ak sú nevyhnutne potrebné pre prevádzku tejto stránky. Pre všetky ostatné typy cookies potrebujeme vaše povolenie.

Táto stránka používa rôzne typy cookies. Niektoré cookies sú umiestnené v službách tretích strán, ktoré sa objavujú na našich stránkach.

Ako finančné záväzky ovplyvňujú vôľu k životnému poisteniu?

Životné poistenie nám môže vytrhnúť tŕň z päty, keď to najviac potrebujeme. Či už sa nám stane úraz alebo sa musíme starať o choré dieťa, životná poistka vykryje finančný výpadok domácnosti v núdzových situáciách. Väčšina z nás pritom začne na tento typ poistky myslieť až s príchodom dieťaťa alebo hypotéky, keď je finančná rezerva nevyhnutná.

Nikto z nás nevie, kedy sa mu šťastena otočí chrbtom a prídeme o prácu, alebo nám ochorie dieťa a zrazu zhŕňame všetky peňažné zásoby, ktoré máme k dispozícii. Akákoľvek choroba, práceneschopnosť či výpadok príjmu môže ohroziť plynulý chod našej domácnosti a výrazne ohroziť náš životný štandard. Splátka hypotéky či dieťa však nepočkajú a nasýtiť ich musíme, čokoľvek sa udialo. A práve vtedy môže byť našou veľkou záchranou životná poistka. Väčšina z nás však na ňu pomyslí, až keď už je neskoro. Situácia u nás sa však zlepšuje s pribúdajúcim vekom Slovákov.

Podľa prieskumu „Mileniáli 2018“ od agentúry NMS Market Research, celkovo má jeden či viac typov životného poistenia (rizikové, investičné alebo obe) založených 46 % všetkých Slovákov.

Ak 46 % vnímame ako 100 % Slovákov majúcich životné poistenie, potom 51 % z nich je príslušníkom generácie X (ľudia od 35 do 55 rokov) so životným poistením. 

Ako je to v prípade ďalších generácií?

Generácia Z (mladší mileniáli = ľudia od 15 do 25 rokov) – jej príslušníci tvoria 36 % z celkového počtu Slovákov s uzatvoreným životným poistením. Z toho investičné životné poistenie má uzatvorených 18 % a rizikové 21 % z nich*. Táto generácia však najčastejšie volí taký typ poistenia, ktorý odráža jej životný štýl - úrazové (50 %) a cestovné poistenie (19 % ).

Generácia Y (starší mileniáli = ľudia od 26 do 35 rokov) -  tvorí 48 % z celkového počtu Slovákov so životným poistením. V prípade tejto generácie začína byť citeľný aj trend preferovania investičného životného poistenia pred rizikovým (33 % z nich má investičné a 23 % rizikové životné poistenie)*. To priamo súvisí s pôžičkou na bývanie. Vysoké percento týchto ľudí v tomto vekovom rozmedzí už čerpá hypotéku, a práve preto je pre nich výhodnejšie investičné životné poistenie, ktoré kryje riziká a súčasne pri zvolení vhodnej investičnej stratégie vytvorí zaujímavú  finančnú rezervu.

Celkové výsledky prieskumu však ukázali, že do budúcna má pravdepodobne najväčšiu šancu zvýšiť počet  poistencov oblasť cestovného poistenia (uvažuje nad ním 19 % mladších mileniálov, 7 % starších mileniálov a 4 % príslušníkov generácie X). Nad založením niektorého typu životného poistenia uvažuje iba 9,5 % mladších mileniálov, 9 % starších mileniálov a iba 3 % príslušníkov generácie X. No väčšina slovenských mileniálov (77 % z generácie X, 71 % starších mileniálov a 63 % mladších mileniálov) neuvažuje nad založením akéhokoľvek (ďalšieho) typu poistenia, čo poukazuje na nízku finančnú gramotnosť.

Ďalším míľnikom, kedy si Slováci zakladajú životné poistenie je narodenie dieťaťa. Prirodzená potreba chrániť deti zrejme vzbudzuje v rodičoch aj potrebu myslieť viac na finančnú budúcnosť seba i svojej rodiny: „Na celkový počet poistených osôb evidujeme u nás 9,7 % poistených detí do 15 rokov vrátane tých 15-ročných. Dieťa, resp. deti môžu u nás poistiť jeho rodičia v rámci svojej vlastnej životnej poistky. Na jednu poistnú zmluvu je možné pripoistiť až 10 detí. V ponuke máme pritom široké portfólio doplnkových poistení pre deti a medzi tie najrozšírenejšie patrí Pripoistenie pre prípad kritických chorôb detí, ktoré kryje až 55 najčastejších ochorení dieťaťa alebo Pripoistenie odškodného za dobu liečenia úrazu dieťaťa s progresiou a bolestným, ktoré zahŕňa poistenie bežných úrazov, ako aj tých vážnejších,“ vysvetľuje hovorkyňa NN Životnej poisťovne Daniela Tomášková. 

Užitočná rada: Čerpáte hypotekárny úver a máte deti? V prípade vážneho ochorenia či úrazu dieťaťa vyžadujúceho dlhodobú rekonvalescenciu čelí domácnosť výpadku príjmu aspoň jedného z rodičov. Na Slovensku je štandardom poistenie detí od 3 mesiaca života, NN Životná poisťovňa ako jediná na trhu poisťuje deti už od 6. týždňa života. Pre dlhodobý výpadok príjmu odporúčame zvoliť si poistné sumy jednotlivých poistení minimálne vo výške 1-ročného čistého príjmu.

* pri čítaní dát treba brať do úvahy, že v prieskume boli zahrnutí ľudia, ktorí majú uzatvorené oba typy životného poistenia (investičné aj rizikové). Títo v rámci prieskumu odpovedali kladne na obe možnosti a zvýšili tak percento pri jednom i druhom type poistenia.