Tento webový server používa cookies

K personalizácii obsahu a reklamy, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu našich návštevností využívame cookie súbory. Informácie o tom, ako používate náš web, sa delíme s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Partneri tieto údaje môžu kombinovať s ďalšími informáciami, ktoré ste im poskytli alebo ktoré získali v dôsledku používania ich služieb.

Zobraziť detaily Akceptovať

Nutné cookies pomáhajú, aby bola webová stránka použiteľná tak, že umožní základné funkcie ako navigácia stránky a prístup k zabezpečeným sekciám webové stránky. Webová stránka nemôže správne fungovať bez týchto cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
JSESSIONID pojistovna.nn.cz Funkčné cookie webovej aplikácie Session HTTP
TS# pojistovna.nn.cz
Ukladá stav súhlasu užívateľa so súbormi cookies pre aktuálnu doménu
Session HTTP

 

Štatistické cookies pomáhajú majiteľom webových stránok, aby porozumeli, ako návštevníci používajú webové stránky. Anonymne zbierajú a oznamujú informácie.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
_ga nn.cz Používa služba Google Analytics - Registruje jedinečné ID, ktoré sa používa na generovanie štatistických údajov o tom, ako návštevník používa web. 2 roky HTTP
_gali nn.cz Používa služba Google Analytics k zberu údajov o používanie webu Session HTTP
_gat nn.cz Používá služba Google Analytics - Neuchovává žádné informace o uživatelích, jen limituje dotazy posílané na doubleclick.net Session HTTP
_gid nn.cz Používa služba Google Analytics - neuchováva žiadne informácie o užívateľoch, len limituje otázky posielané na doubleclick.net Session HTTP
s_cc nn.cz Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
s_fid nn.cz
Uloží aktuálnu verziu aplikácie Flash, ktorá je k dispozícii v prehliadači používateľa.
2 roky HTTP
s_sq nn.cz Zaznamenáva informácie o klikanie na stránke. Session HTTP
s_vi ingpojistovna.d3.sc.omtrdc.net Registruje jedinečný identifikátor, ktorý identifikuje zariadenie používateľa pre opakovanie návštevy. 2 roky HTTP

 

Marketingové cookies sú používané pre sledovanie návštevníkov na webových stránkach. Zámerom je zobraziť reklamu, ktorá je relevantná a zaujímavá pre jednotlivého používateľa a týmto hodnotnejšie pre vydavateľov a inzerentov tretích strán.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
0 adform.net Neklasifikované 2 roky HTTP
ads/user-lists/# google.com Označí toho, kto navštívil web alebo dokončil nákup, k potenciálnemu nastavenie remarketingové kampane alebo cielenie reklamy. Session HTTP
C adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. 30 dní HTTP
cid adform.net Optimalizuje zobrazenie reklamy na základe kombinácie pohybu užívateľa a rôznych ponúk inzerentov pre zobrazovanie reklám užívateľov. 2 mesiace HTTP
collect google-analytics.com Používa sa na odosielanie dát do Google Analytics o zariadení a správaní návštevníka. Sleduje návštevníka cez ciele a marketingové kanály. Session HTTP
GPS youtube.com Zaregistruje na mobilných zariadeniach jedinečné ID umožňujúce sledovanie na základe zemepisnej polohy GPS. Session HTTP
IDE doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. 2 roky HTTP
r/collect doubleclick.net Používa spoločnosť Google DoubleClick na personalizáciu reklám zobrazovaných používateľom na základe predchádzajúcich návštev na našich webových stránkach Session Pixel
Serving/TrackPoint adform.net Používa spoločnosť Google DoubleClick k registrácii a hlásenia akcií užívateľov webu po zobrazení alebo kliknutí na reklamy inzerenta s cieľom merať efektívnosť reklamy a prezentovať cielené reklamy užívateľovi. Session Pixel
test_cookie adform.net Používa sa na overenie, či prehliadač používateľa podporuje cookies. Session HTTP
uid adform.net Registruje jedinečné ID užívateľa, ktoré rozpoznáva prehliadač používateľa pri návšteve webových stránok, ktoré používajú rovnakú reklamnú sieť. Cieľom je optimalizovať zobrazovanie reklám na základe pohybov užívateľa a ponúk rôznych poskytovateľov reklám pre zobrazovanie reklám užívateľov. Session HTTP
VISITOR_INFO1_LIVE youtube.com Snažia sa odhadnúť šírku pásma používateľov na stránkach s integrovanými videami YouTube. 179 dní HTTP
YSC youtube.com Zaregistruje jedinečné ID, ktoré uchováva štatistiky o tom, aké videozáznamy od YouTube užívateľ videl. Session HTTP

 

Neklasifikované cookies sú cookies, ktoré máme v procese klasifikovania spoločne s poskytovateľmi jednotlivých cookies.

Meno Poskytovateľ Účel Uplynutie Typ
bstat bstat.io Neklasifikované 1 rok HTTP
click_storage pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
cookies.js pojistovna.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.globalVisitID nn.cz Neklasifikované 3 roky HTTP
genesys.tracker.serverAlias nn.cz Neklasifikované Session HTTP
genesys.tracker.visitID nn.cz Neklasifikované Session HTTP
GWEROUTEID chat.nn.cz Neklasifikované Session HTTP
last_url nn.cz Neklasifikované 1 rok HTTP
lng pojistovna.nn.cz Neklasifikované 29 dní Pixel
mojeZp pojistovna.nn.cz Neklasifikované bez expirácie Pixel
s_cm nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_cvp_chnl nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
s_dr nn.cz Cookie pro identifikaci zdroje návštěvy bez expirácie HTTP
statBrowserIdNew pojistovna.nn.cz Neklasifikované 2 měsíce HTTP

 

Súbory cookie sú malé textové súbory, ktoré môžu byť používané webovými stránkami, aby sa užívateľský zážitok stal efektívnejším.

Zákon uvádza, že je možné uložiť cookies na vašom zariadení, ak sú nevyhnutne potrebné pre prevádzku tejto stránky. Pre všetky ostatné typy cookies potrebujeme vaše povolenie.

Táto stránka používa rôzne typy cookies. Niektoré cookies sú umiestnené v službách tretích strán, ktoré sa objavujú na našich stránkach.

Výsledky NN Group za 2. štvrťrok 2018

Solídny prevádzkový výsledok, kapitálový ukazovateľ Solvency II stúpol na 226 %.

Zhrnutie hlavných bodov z výsledkov NN Group:

  • Prevádzkový výsledok stúpol oproti 2. štvrťroku 2017 o 25,6 % na 508 miliónov €, a to predovšetkým vďaka lepšiemu výkonu holandskej neživotnej poisťovne v oblasti podpisovania zmlúv, dividendám z private equity v holandskej životnej poisťovni a vďaka nižším výdajom.
  • Základný čistý zisk vo výške 436 miliónov € – teda nárast o 92,7 % oproti 2. štvrťroku 2017 – odráža vyšší prevádzkový výsledok a vyšší kapitálový výnos, ale tiež fakt, že NN Group musela v 2. štvrťroku 2017 vytvoriť rezervy týkajúce sa ING Australia Holdings.
  • V 2. štvrťroku 2018 sa podarilo ďalej znížiť náklady o 62 miliónov €; celkom teda už bolo dosiahnuté zníženie nákladov o 236 miliónov € (oproti roku 2016).
  • Celkový objem novo uzatvorených zmlúv vzrástol za 6 mesiacov roku 2018 o 20,2 % na 205 miliónov €, najmä vďaka japonskej životnej poisťovni a Insurance Europe.
  • Predaj nových poistení prepočítaný na ročné poistné (ukazovateľ APE) činil po očistení o menové vplyvy 357 miliónov €, čo po očistení o menové vplyvy predstavuje pokles o 7,5 % oproti 2. štvrťroku 2017.
  • Kapitálový ukazovateľ Solvency II stúpol na 226 % z 213 % v predchádzajúcom štvrťroku, čo svedčí o tvorbe prevádzkového kapitálu. Podarilo sa to vďaka kombinácii pozitívnych trhových dopadov a odpočítaní dočasných dividend za rok 2018.
  • Hotovosť holdingovej spoločnosti vzrástla na 1,799 miliardy €, vrátane 536 miliónov € z dividend od dcérskych spoločností. 
  • Dočasná dividenda za rok 2018 činí 0,66 € na kmeňovú akciu čiže zhruba 222 miliónov €.

Prehlásenie generálneho riaditeľa NN Group Larda Friese:

„Vykázali sme solídny výsledok za 2. štvrťrok roku 2018. Prevádzkové výsledky väčšiny segmentov sa v porovnaní s 2. štvrťrokom minulého roku zlepšili, hlavne vďaka lepšiemu výkonu v oblasti podpisovania zmlúv v holandskej neživotnej poisťovni. Celková nákladová základňa sa v tomto štvrťroku ďalej znížila o 62 miliónov €, čím došlo k zníženiu celkových nákladov o 236 miliónov € v porovnaní s celkovou administratívnou výdajovou základňou za rok 2016. To znamená, že sme výrazne pokročili na ceste k dosiahnutiu nášho cieľa zníženia nákladov vo výške 400 miliónov € do konca roka 2020.
Hodnota nového obchodu (VNB) vzrástla ako v Insurance Europe, tak aj v japonskej životnej poisťovni. Opatrenia, ktoré sme zaviedli v holandskej neživotnej poisťovni za účelom zvýšenia výkonnosti, začínajú prinášať výsledky. Kombinovaný pomer sa v 2. štvrťroku zlepšil na 97,9 %. To je isto povzbudivé, ale je treba ďalej pracovať na štrukturálnom zlepšení kombinovaného pomeru na 97 % alebo ešte nižšie.
Podnikli sme zároveň ďalšie integračné kroky. Predložili sme žiadosť o začlenenie subjektov spoločnosti Delta Lloyd do Čiastočného interného modelu, dokončili sme integráciu centrál i firiem pre správu aktív a úspešne sme vyradili z prevádzky niekoľko IT systémov. Väčšina produktov spoločnosti Delta Lloyd už bola rebrandovaná na NN. V priebehu tejto prechodnej fázy sme sa sústredili na to, aby naši zákazníci a obchodní partneri nezaznamenali žiadne narušenie prevádzky, a sme radi, že úroveň spokojnosti zákazníkov zostáva vysoká.
Podnikli sme kroky k ďalšiemu zohľadneniu ekologických, sociálnych a korporátnych faktorov (ESG) v našich investičných procesoch, o čom svedčí i naša podpora Medzinárodnej zmluvy o spoločenskej zodpovednosti pre poisťovníctvo. Spoločne s našimi holandskými kolegami, niekoľkými nevládnymi organizáciami, najväčším holandským odborovým zväzom a vládou sa snažíme zaistiť, aby poisťovne pri svojich investičných rozhodnutiach identifikovali a zohľadňovali problematiku ESG.
Naša hotovostná kapitálová pozícia činila na konci 2. štvrťroka 1,799 miliardy €. Kapitálový ukazovateľ Solvency II dosiahol 226 %, a to po odpočítaní predbežnej dividendy vo výške 0,66 € na kmeňovú akciu, ktorá bude vyplácaná v septembri. Okrem našich výsledkov za 2. štvrťrok sme zverejnili aj fakt, že odkupujeme životnú poisťovňu Aegon v Českej republike a jej aktivity spojené so životným poistením a sporením na penzie na Slovensku. V súlade s našou stratégiou to považujeme za dobrú príležitosť zvýšiť našu prítomnosť na dvoch atraktívnych trhoch.
Ďalej sme oznámili nové zloženie našej správnej rady. S týmto tímom sme pripravení na ďalšiu fázu cesty našej spoločnosti a naďalej sa budeme zameriavať na naše kľúčové priority – úspešne integrovať spoločnosť Delta Lloyd, zvyšovať výkonnosť, urýchliť transformáciu obchodného modelu a racionálne alokovať kapitál.“



Hlavné výsledky divízie Insurance Europe:

  • Prevádzkový výsledok klesol na 63 miliónov € zo 73 miliónov € v 2. štvrťroku 2017; vtedy NN Group ťažila z jednorazového príjmu vo výške 7 miliónov €, zatiaľ čo v tomto štvrťroku mala jednorazový výdaj vo výške 5 miliónov €.
  • Predaj nových poistení prepočítaný na ročné poistné (ukazovateľ APE) činil po očistení o menové vplyvy 146 miliónov €, čo predstavuje 10 % pokles oproti 1. štvrťroku 2017, a to predovšetkým kvôli nižším tržbám v Grécku, Turecku a Španielsku.
  • Hodnota nového obchodu (VNB) za prvých 6 mesiacov 2018 činila 83 miliónov €, čo predstavuje nárast o 72 miliónov € oproti rovnakému obdobiu minulého roka, a to vďaka ziskovejšiemu obchodnému mixu.

Prevádzkový výsledok Insurance Europe sa v 2. štvrťroku 2018 znížil na 63 miliónov € zo 73 miliónov € za 2. štvrťrok 2017, pretože pred rokom NN Group ťažila z jednorazového príjmu vo výške 7 miliónov €. V súčasnom štvrťročnom výsledku je naopak zahrnutý jednorazový výdaj vo výške 5 miliónov €.

Investičná marža zostala stabilná na hladine 23 miliónov €.

Poplatky a výnosy z poistného klesli na 173 miliónov € zo 179 miliónov € v 1. štvrťroku 2017, v ktorom spoločnosť zaznamenala jednorazový príjem vo výške 4 milióny €. Na výsledku existujúceho štvrťroku sa negatívne podpísal dopad menových vplyvov v Turecku vo výške 3 miliónov €.

Technická marža klesla na 46 miliónov € zo 47 miliónov € v 2. štvrťroku 2017, čo odráža jednorazový náklad vo výške 5 miliónov € v Belgicku, čiastočne vyvážený pozitívnym vývojom v oblasti úmrtnosti a chorobnosti v Poľsku a Španielsku.

Administratívne náklady zostali stabilné na úrovni 98 miliónov €.

Amortizácie odložených zriaďovateľských nákladov a následné provízie stúpli v 1. štvrťroku 2018 na 80 miliónov € oproti 78 miliónom € v 2. štvrťroku 2017, a to vďaka jednorazovému príjmu vo výške 3 miliónov €.

Výsledok pred zdanením klesol na 67 miliónov € z 95 miliónov € v 2. štvrťroku 2017, a to kvôli nižšiemu prevádzkovému výsledku a nižším neprevádzkovým položkám.
Predaj nových poistení prepočítaný na ročné poistné (ukazovateľ APE) klesol na 146 miliónov € zo 170 miliónov € v 2. štvrťroku 2017, a to najmä kvôli nižšiemu predaju sporiacich produktov v Grécku a Španielsku a nižšiemu predaju životného poistenia v Turecku.  

V prvých 6 mesiacoch roku 2018 prevádzkový výsledok Insurance Europe vzrástol na 134 miliónov zo 115 miliónov € v rovnakom období roku 2017, najmä vďaka vyšším poplatkom a príjmom z poistného, priaznivým štatistikám úmrtnosti a zahrnutiu Delta Lloyd Belgicko od 2. štvrťroku 2017.

Zisk pred zdanením v prvých šiestich mesiacoch roku 2018 klesol na 132 miliónov € zo 158 miliónov € v rovnakom období roku 2017, v ktorom sa odrážajú nižšie výnosy z predaja investícii do obligácií a akcií, čiastočne vyvážené vyšším prevádzkovým výsledkom.

Predaj nových poistení prepočítaný na ročné poistné (ukazovateľ APE) klesol za prvých 6 mesiacov roku 2018 na 332 miliónov € z 345 miliónov € v rovnakom období roku 2017. Za tento pokles môže najmä nižší predaj sporiacich produktov v Grécku a predaj NN Life Luxemburg v októbri 2017; čiastočne ho však vyvažuje zahrnutie Delta Lloyd Belgicko od 2. štvrťroku 2017.

V prvých 6 mesiacoch roku 2018 vzrástla hodnota nového obchodu (VNB) na 83 miliónov € zo 72 miliónov v rovnakom období roku 2017, pretože dopad nižších predajov bohato vyvážil ziskovejší obchodný mix a zahrnutie Delta Lloyd Belgicko od 2. štvrťroku 2017.